28.12.2013

Pachnące święta


Niestety święta już za nami. Oczywiście przy pracy towarzyszył mi aparat. 
W tym roku upiekłam  standardowe ciasteczka, ale także wykorzystałam kilka ostatnio poznanych przepisów.

Świąteczne Lembasy




Ciasteczka czekoladowe




Sernik Nowojorski





Brownies
 



Po świętach zrobiłam pierwszy raz ciastka cytrynowe z "Gry o tron"  - niestety nie wyszły, ale i tak muszę podziękować Indze za cudowny prezent - kokilki <3








Dostałam także pierniczki :) 











A tu kilka innych zdjęć. 





A Wam jak minęły święta? 


4 komentarze:

  1. Hej, podasz przepis na ciasteczka?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://www.kuradomowa.com/kuchnia/przepis_na_kruche_ciasteczka_nigella.shtml :)
      Ja robię tak, że zagniatam w robocie po kolei wszystkie składniki (jajka z cukrem, masło, cukier wanilinowy, sól, proszek do pieczenia, mąka). Dodając mąkę w pewnym momencie zaczynam zagniatać ręką (w misce, chyba, że ktoś woli na stolnicy :) ).
      Ciasto po schłodzeniu rozwałkowuje nie na 0,5 cm, ponieważ wtedy bardzo szybko się pieką i łatwo je spalić, a poza tym wolę grubsze i trochę jeszcze surowe ciastka - dlatego to zależy od upodobań. ;)
      Ciastka są mało słodkie, dlatego część posypuję cukrem perlistym, a część zwykłym. :)
      Na zdjęciach są ciastka, do których dodałam kakao (ok. 3 łyżek).

      Przepis można modyfikować według swoich upodobań, a przede wszystkim jest szybki i łatwy (też czysty - nie trzeba całej stolnicy, wystarczy nawet mata do pieczenia z silikonu.

      Pozdrawiam. ;)

      Usuń
  2. Gdzie można znaleźć przepis na sernik nowojorski?
    Albo mogłabyś go podać? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przede wszystkim zapraszam na nową odsłonę bloga www.fotoamatorsko.blogspot.com
      A przepis na sernik znajdziesz na stronie Pauliny Wnuk - From movie to the kitchen:
      http://www.frommovietothekitchen.pl/2013/03/przyjaciele-sernik-amerykanski.html
      Pozdrawiam :)

      Usuń

Dziękuję!